Wijnroute langs verschillende wijncaves - Reisverslag uit Blacé, Frankrijk van Jasper Hofkes - WaarBenJij.nu Wijnroute langs verschillende wijncaves - Reisverslag uit Blacé, Frankrijk van Jasper Hofkes - WaarBenJij.nu

Wijnroute langs verschillende wijncaves

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

24 Augustus 2009 | Frankrijk, Blacé

Vandaag is het een druilerige dag en hebben we een tocht met de Alfa gemaakt! Uitgangspunt was een aantal caves bezoeken om de plaatselijke wijn te proeven. Het plukseizoen van de Beaujolais is begonnen dus binnenkort kunnen we de primeur wel weer in de winkels verwachten. Wij hebben alvast een voorproefje gedaan. Van heerlijke klokkertjes tot gekoelde rode wijn van 19%.

Erg leuk om zo door de heuvels te rijden en bij een boerderij te stoppen, aan te bellen en wijn te gaan proeven. De mensen hier zijn echt helemaal in de ban van hun produkt en willen dit graag met je delen.

Je moet er wel even voor uittrekken, aangezien de hele familie er bij komt , het verse brood (in eigen oven gebakken) wordt aangesneden en er hele verhalen over het ontstaan van de boerderij, de wijn etc wordt verteld. Erg leuk om te zien hoe die mensen hard voor hun vak hebben!

De terugrit was iets minder, aangezien de maaltijd bij Bo iets te zwaar was gevallen. Ja met al die heuvelachtige bochtweggetjes is dat geen geen goede combi. Na de tocht meteen weer helemaal hersteld!

De eerste flessen zijn ingeslagen, dus we kunnen er thuis nog eens een opentrekken!